24.4.2016

The ugly truth

Väsyttää.
Koulu ei kiinnosta.

Vois mennä päiväunille. Jo toisen kerran tänään. 

Kaikki muut tässä lukusalissa näyttää opiskelevan tehokkaasti. Mulla on facebook ja iltasanomat auki.

Eilen en koko päivänä edes jaksanut tulla tänne. Koko päivä meni tehdessä ei mitään. 

Tämmöstä tää on oikeesti ollut koko kevät. Mulla oli koulua kaks päivää viikossa, joten loput viisi päivää (jolloin olisi pitänyt itseopiskella), mä olen tehnyt ei mitään. 

Kun ei vaan oo jaksanut.

En oo treenannut, en oo ollut kovin paljoa kavereiden kanssa (koska ne opiskelee), enkä varsinkaan ole opiskellut.

Mähän rakastan opiskelua. Ei mulla oo koskaan ollut mitään motivaatio-ongelmia, oon tykännyt istua luennoilla ja oppia uutta. Ja siltikin en ole edes vielä aloittanut lukemaan huomenna olevaan kokeeseen, joka on muuten mun yks pääaineen tärkeimmistä kursseista ja oikeasti tosi kiinnostava aihe.

Löröperse, niinkuin intissä sanottiin vitkuttelijoista. Tai Gonapala, niinkuin mun sukunimestä väännettiin.

Oon yrittänyt treenata, oon yrittänyt kohentaa ruokavaliota, oon syönyt rautatabletteja ja oon nukkunut riittävästi. Ja siltikin joinain aamuina ei jaksa nousta sängystä ylös ennen iltapäivää. Ja sitten onkin jo päiväuniaika.

Helpottaa kuitenkin kuulla, että muillakin vaihtareilla on samanlaisia ongelmia. Ne sanoo, et se on tää helle.

Helle, joopajoo.

Nyt myönnän ekan kerran ääneen: Mulla on ikävä kotiin. Haluun mun voimat ja elämänilon takasin. (Tai jos joku väliaikainen ilmastonmuutos iskisi Singaporeen, niin sekin kelpaisi. Tai voisinkohan muuttaa kouluun asumaan tässä pariksi vikaksi viikoksi, ihan vaan ilmastoinnin takia?)


// Unexainable tiredness has taken control over me. Honestly I have spent the whole spring napping and doing nothing, waiting for the next day to come, even though I know it will be exactly the same. Tired. Extremely tired. 

I haven't started studying for my final exams, even though they are important and even interesting to me. I just haven't found the motivation. As former school-lover, this situation is really weird. I have tried to work out and eat healthier, but nothing seems to make me feel like I normally feel. Some exchange friends however keep complaining the same. They are blaming the heat. 

And I really would like to trust them. It's only the heat, nothing more.