13.4.2016

Onpa ihana päivä!

Onpa ihanaa, kun tänään aurinko ei paistanutkaan niin kuumasti heti aamusta kuin yleensä. Ei ollut niin överihikinen olo herätessä. 

Onpa ihanaa, kun asuntolan siivooja oli kerrankin hyvällä tuulella, ja toivotti kaikille hyväntuulisena hyvät huomenet. Yleensä se on tosi kiukkunen ja hyvä ettei luudanvarrella töki ohikulkijoita.





(Kuva: Phuket, Thaimaa)

Olipa ihana huomata, että koulun yksi opettajista ei tullutkaan tänään pitämään tuntia. Se näytti olevan jo niin raskaana, vaappoa menemään vaan kulki vessan ja luokan väliä, että olikin jo aika jäädä äitiyslomalle.

Olipa ihanaa törmätä sellaiseen ilopilleri-kaveriin koulun bussissa, että hänen hyväntuulisuus tarttui muhunkin. Tämä on ihana päivä!

Ihanaa on myös se, että kiinan vihoviimeinen tentti oli tänään. Ja vaikka koskaan ei saisi sanoa ei koskaan, niin kyllä mun kiinan opiskelut taitaa olla nyt opiskeltu. Ei saletisti enää koskaan. 


(Kuva: Bagan, Myanmar)

Sekin on ihanaa, että illalla mennään kiinan kurssilaisten kanssa juhlistamaan tuon maailman rasittavimman kurssin päättymistä. Josko sitä vaikka kokeilisi tilata oluen kiinan kielellä.




(Kuva: Bagan, Myanmar)

Kaikkein ihaninta on kuitenkin se, että mä lähden huomenna aamulla viideksi päiväksi Vietnamiin. Vaikka on tenttiviikko, niin ei se haittaa. (Ensi viikolla pitäisi palautttaa 40-sivuinen tutkielma, josta mulla on valmiina muutama rivi. Ehkä se inspiraatio löytyy sieltä Vietnamista..!)

Että sorronoo, jos musta ei ensi keskiviikkoon saakka kuulu mitään, se tarkoittaa, että mä olen netin ulottumattomissa joko Mount Fansipanilla (Indokiinan korkein kohta), Sapan vuoristokylässä tai Halong Bayllä, joka on yksi maailman UNESCO-perintökohteista. Sanomattakin selvää, että kamera lähtee mukaan tuollekin reissulle..!

Mä toivon, että teilläkin on menossa tosi hyvä boogie! Kuulin, että kevät on siellä jo pitkällä. 

Nauttikaa, ystävät!