18.3.2016

Right now

Tossa alhaalla on kuva siitä, mitä mä näen just tällä hetkellä.

Ollaan löhötty samassa rantakuppilassa auringon laskemisesta asti. Makoillaan yhdessä isossa aurinkotuolissa ja tarjoilija on käynyt silloin tällöin kysymässä, haluttaisko me lisää ruokaa tai pannukakkuja. Ei kiitos, meillä on kaikki hyvin.

Viimeiset pari viikkoa Singaporessa oli koulun puolesta ihan kamalia ja tultiin tänne univelkaisina ja stressaantuneina. Kaikki pahat fiilikset haihtui täällä hetkessä. Olo on niin rentoutumut, että voisin ilmoittautua zen-jumalan apupojaksi.

Tosta kuvasta ei näe, kuinka kaunista täällä Gilillä on. Ehdottomasti tämä on kaikkein paratiisen kaikista niistä paratiiseistä, joissa mä olen käynyt. Kuvasta ei näe turkoosia vettä, hiekkarantaa, paikallisten ystävällisyyttä eikä taivaalla välillä välähtäviä salamoita. Ei kadulla poukkoilevia kanoja eikä hevosia, jotka ovat tämän saaren ainoa liikennemuoto. Ei hyvää seuraa eikä hyvää ruokaa. Tämä kuva ei myöskään välitä meren liplatuksen rauhoittavaa ääntä eikä jossain kaukana soitettavaa musiikkia.

Tuon kuvan lampun takana käytiin sukeltamassa tänään. Sen paikan nimi on Turtle Heaven. Me bongattiin kilpikonnia. (!!!!!!!!). Se on ollu mun suurin haave siitä saakka, kun kuulin, että se on ylipäätään mahdollista. Ensimmäisen turtlen bongattua oli vaikeaa hengittää tasaisesti ja teki mieli itkeä onnesta.

I'm done. Mun elämä saavutti sillä sekunnilla kliimaksinsa ja musta tuntuu, ettei mikään ei voi enää olla enää hienonpaa. Mä olen ihan äärimmäisen kiitollinen. Tiedän olevani niin onnekas, että tulkaa hakemaan pois vaan. On varmasti jo jonkun toisen vuoro.

Pakko lisätä tähän väliin, että oon myös kiitollinen teiltä saamista kommenteista. Jaoin linkin tänne muutama päivä sitten ja kieltämättä jännitti saada palautetta. Oon ihan valtavan iloinen jos saan jaettua tän avulla teille edes pikkiriikkisen viihdettä ja ehkä vähän matkakuumettakin. 
---
Yksi kuva rantabaarin myrskylyhdystä ei todellakaan riitä kertomaan tästä reissusta. Ei hätää, on mulla muitakin fotoja albumissa odottamassa. Näytän niitä meille myöhemmin, koska toivon, että niiden välityksellä tekin voisitte päästä vähän lähemmäs tätä zen-oloa.