17.2.2016

Holiday preparations & package size problems

Olen kirjoittanut to do -listaa kaikista muistettavista asioista. Ensi viikon reissun takia siellä lukee muunmuassa seuraavat:

-malarialääkitys
-JÄRKEVÄN KOKOINEN HAMMASTAHNA

Malarialääkitys alkoi tänään ja kestää seuraavat viisi viikkoa. Kerran viikossa pitää ottaa pilleri, jonka sivuoireet ovat vähintäänkin tappavia ja jonkun tuikitieteellisen artikkelin mukaan voivat olla elinikäisiä. Kiva. Ensimmäisen pillerin jälkeen olo on kuitenkin oikein normaali ja homma on siis oikein hoidossa. Done.

Hammastahnasta on tullut sen sijaan järkyttävän iso ongelma ja murehdin sitä paljon enemmän. Syynä ovat näiden singaporelaisten pakkauskoot. Keskustelua ei käydä millilitroissa, vaan oikeita yksikköjä ovat litrat ja kilogrammat. Oli kyse mistä tahansa kosmetiikasta, pakkauskoot ovat täällä mielipuolisen isoja.


Kävin kolmessa eri kaupassa etsimässä alle 100 millilitran normaalia hammastahnaa. En löytänyt. Hyllyt on sen sijaan täytetty erilaisilla extra-, säästö- ja perhepakkauksilla. Minkä mä valitsen jos mä en halua extraa, en säästää enkä ole perhe?

Lisäksi, miksen mä voi ottaa käsimatkatavaroihin 400 millilitran hammastahnaa kun koko maasta ei näytä löytyvän mitään muuta?! Ratkaisin loppujenlopuksi tämän asian ostamalla lasten 100 ml -kokoisen lasten hammastahnan. Se on tosi hieno, se on barbie-tahnaa!


Mulla ei ole ollut ainoastaan ongelmia hammastahnan kanssa: olen joutunut ostamaan kaikki hiusaineet ja pesuaineet jättisäästöextra-kokoisina. Muuta ei ollut tarjolla. Kauhean näppärää omistaa useiden kilojen kokoinen pyykinpesuaine kun asuu maassa muutaman kuukauden. Eihän tässä ilmastossa oikein edes käytetä vaatteita.

Astianpesuainetta en tosin ole vielä ostanut enkä varmaan ostakkaan. Mä käytän täällä vain yhtä lautasta ja siitäkin todella harvoin mitään rasvaista. En tarvitse siihen pesuainetta.

Kerran tosin tarvitsin, joten pesin sen pyykinpesuaineella. Hyvin rasva irtosi silläkin.. :)