4.2.2016

Fire drill

Asuntolan hissiin ilmestyi ilmoitus, että pitäs vissiin pitää pelastusharjotus.

Mä otin harjoituksen todella vakavasti.

Pidin työpäivän kämpällä. Ylläpidin jatkuvaa lähtövalmiutta, toinen jalka ulko-oven välissä. Jatkuva pälyily pihalle, että näkyykö savua. Ei näkynyt.

Illalla oli joogatunti. Pelkäsin, etten pääsisi osallistumaan jos olisin juuri silloin evakuoitumassa viidakkoon. Nostin oman lähtövalmiuteni korkeimmalle levelille. Tavarat pakattuna joogaa varten.

Varttia ennen lähtöä olin ihan satavarma, että harjoitus alkaa. Mä näin huligaanin, siis miehen viidakossa mun ikkunan alla savukoneen kanssa. Savua oli ihan oikeasti ilmassa. Mulla on siitä todistusmateriaaliakin:



Oli vain ajan kysymys, milloin palohälytin menisi päälle. Mä halusin ehtiä ulos ennen sitä, ettei tarvisi evakuoitua portaita pitkin. Kuudes kerros, nähkääs. 

Ei tullut hälytystä. Se huligaani oli epäonnistunut.

Joogan (jossa oli vaikeeta keskittyä kun piti olla lähtövalmiudessa) jälkeen mentiin asuntolan kanttiiniin syömään.

Palohälytys tuli. Harjoitus ei koskenut kanttiinirakennusta, mutta meillä oli näköyhteys evakuoitumisreitille. Oltiin siis harjoituksen sivustaseuraajia. Kukaan ei pelastautunut!



Illalla mun solun whatsapp-ryhmään oli tullut viestiä siitä, että koittakaahan jaksaa lähteä ulkoilemaan.


Kaiken mun intoilun ja lähtövalmiuden jälkeen tämmönen käytös oli kyllä todella laimeeta. Petyin.