6.1.2016

The purpose of being here: unknown (?)

Mä tulin Singaporeen opiskelemaan. Korkealle rankattuun yliopistoon, opiskelemaan mun mielestä kiinnostavia asioita. Päätin vakaasti olla juhlimatta, käymättä vaihtareille suunnitelluissa riennoissa, reissaamatta viikonloppuisin. Mulla oli tarkoituksena opiskella paljon ja saada tänä keväänä paljon asioita aikaseksi. Mä en tullut Singaporeen hankkimaan satoja uusia kavereita enkä testaamaan mun turnauskestävyyttä.

Mun mielestä mä olin kokenut jo ihan tarpeeksi opiskelijarientoja.

Sitten mä tapasin mun uudet vaihtarikaverit. And they are a-m-a-z-i-n-g.

Sain kavereita jokaiselta mantereelta ja jokaiselta tieteenalalta. Mä haluan oppia tuntemaan niiden kaikkien kulttuureista ja kokea niiden kanssa paljon tänä vaihtarikeväänä.

Ehkä en sittenkään opiskele tänä keväänä liikaa. Mä ehdin opiskella liikaa sitten kotona. Liikaa opiskelu on oikeastaan se mun juttu. Oon hyvä ottamaan omaan kalenteriini liikaa asioita. Tänä keväänä en kuitenkaan ota kalenteriin liikaa kursseja, vaan aion nauttia tästä kokemuksesta. Haluan ottaa tästä mahdollisimman paljon irti ja kokea uusia juttuja.

Tänään päivän ohjelmassa oli (Linkin tilinpäätöksen lisäksi) orientaatiota ja ostoskeskusreissu uusien kaverien kanssa. Se oli kivaa.

Maistoin myös ensimmäistä kertaa duriania. Se on kummallista settiä.


"Show me your durian face"