27.1.2016

Bintan Mountain (AND GRADUATION!!!!)

Bintanin reissun viimeisenä päivänä keksittiin kiivetä Bintanin vuorelle (370m merenpinnasta).


Matkalla opittua: älä koskaan aliarvioi "vain" 370 m korkeita nyppylöitä. Pienetkin nyppylät voivat osoittautua todella hikoiluttaviksi.

Vuoren rinne oli jyrkkä. Välillä kiivettiin nelinkontin ja välillä seinää pitkin köyden avulla. Syke oli ainakin 200. Valehtelematta paidoista väännettiin hikeä pois. Vettä oli onneksi riittävästi mukana.

Huipulla kävi onneksi miellyttävä tuulenvire ja eväät maistuivat kiipeilijöille. Tätä mä haluan tehdä enemmän!


Ps. Sain tänään Suomesta mailia, joka sanoi, että mä olen nyt tekniikan kandidaatti. 

Tuota mailia odottelin saapuvaksi jo eilen. Odotin niin paljon, että päivitin puhelimella sähköpostikansiota muutaman minuutin välein. Aloitin postilaatikon tarkkailemisen hyvissä ajoin, joskus aamuyöstä kolmelta suomen aikaa, ja iltapäivästä puhelimen akku loppui. Kun odotettua sähköpostia ei vielä illallakaan ollut tullut, olin jo luovuttanut toivosta. 

Tänään tuo maili siis onneksi tuli ja mä valmistuin vihdoinkin <3